Generációs sokszínűség - Rendezvény
- Professzionális szervezet -
Fókuszban a generációs sokszínűség
Te, kedves olvasó, már tudod, hogy a generációs kérdés közel áll a szívünkhöz. Kiemelt témakörként kezeljük és igyekszünk alkalmat teremeteni rá, hogy a szakembereknek minél több felületen legyen lehetősége erről a témáról beszélni, közösen gondolkodni, jó gyakorlatokat megismerni, előadást meghallgatni. Most egy olyan rendezvényről számolunk be, amelynek központi témája a generációs sokszínűség és az, hogy miként lehet hatékony együttműködés az eredménye ennek a sokszínűségnek.
„Összhangot sőt, szinergiát teremteni a racionális vállalati stratégia és a szubjektív, emberi motivációk között – ez az egyik legszebb kihívás, amivel a cégvezetők nap, mint nap szembesülnek.” – foglalta össze a május 28-án megrendezésre kerülő szakkonferencia tematikáját megalapozó dilemmát Essősy Zsombor, a MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt. vezérigazgatója.
A MAPI Csoport humán- és szervezetfejlesztési vállalkozása, a MAPI Konzult Kft. 2014. május 28-ra szervezte meg az „X-Y-Z” avagy „Hogyan lehet a generációs sokszínűség eredménye hatékony együttműködés?” című konferenciát, amely valószínűleg az év egyik legérdekesebb HR-szakmai eseménye lesz.
„A folyamatosan átalakuló üzleti világban azok a cégek tudnak új és hatékony megoldásokkal előállni, amelyek képesek a saját szervezetüket is a változásokhoz igazítani: átalakítani a struktúrát, újratervezni a folyamatokat vagy éppen laposabb hierarchiát létrehozni.” – mondta Essősy Zsombor, aki szerint: „A hatékony és csúcsteljesítményre törekvő szervezet kialakításának és fenntartásának egyetlen eszköze ma az állandó megújulás, az innováció. A változás sebességét látva a vállalkozások szerte a világon kénytelenek újra ráeszmélni, hogy a jövő kulcsa a rendszeres képzés, a kreatív és újító erőforrások átgondolt, a vállalati stratégiába integrált fejlesztése. Ez a korábbinál sokkal nyitottabb, a cég gazdasági-szociális befogadó közegének jellemzőire reflektálni képes vezetői magatartást követel.”
ÚJ KÖRNYEZET
A vállalkozás és környezete viszonyát bontja ki előadásában a konferencián fellépő Dr. Bőgel György, a CEU professzora is. „A globális gazdasági verseny egyre inkább innovációs verseny, amely minden szinten megjelenik: nem csak a feltalálók, a kutatók és fejlesztők versenyeznek egymással, hanem szervezetek, közösségek, városok is. Statisztikákból és esettanulmányokból jól tátható, hogy a kreatív emberek a számukra kedvező, kreativitásuknak teret engedő „élőhelyeket”, kultúrákat kedvelik, ezeken jelennek meg kritikus tömegben, a nekik nem tetsző helyeket viszont gyorsan elhagyják, felgyorsítva azok hanyatlását.” – hangsúlyozza Bőgel professzor, aki szerint a vállalatvezetők, humánpolitikai szakemberek, városvezetők, gazdaságpolitikusok sokat tehetnek izgalmas és dinamikus kreatív helyek, sokszereplős innovációs hálózatok kialakulása és fejlődése érdekében.
ÚJ ESZKÖZÖK, TECHNOLÓGIÁK
"A tapasztalat azt mutatja, hogy a foglalkoztatási módok külső feltételeinek és belső szervezésének dinamikus változásai nagy hatással vannak a vezetői feladatokra, a csapatok együttműködésének módjára és ezen keresztül természetesen az eredményekre, hatékonyságra is." – mutat rá Nagy Andrea a Parrish & Crawler International tanácsadó-trénere. "Vajon változik a napi működés, ha a csapat tagjai más-más emeleten, városban, országban dolgoznak? Ha munkájukat otthonról vagy az irodából is végezhetik? Ha eltérő kultúrából érkeztek? Ha dedikált asztal nélkül oda ülnek le reggel, ahol szabad széket találnak? Ha új technológiák tucatjait használják munka közben? Ha skype, videokonferencia, webinárium, intranet és link segítségével dolgoznak? Ha mindezen a változásokat az új generációk tagjaiként (Y, Z), nem csak átélik, hanem katalizálják is? Igen. Ezért fontos, hogy foglalkozzunk a virtuális menedzsment kérdéskörével." Andrea előadásának során megvizsgálja azokat a korunkat jellemző körülményeket, amelyek új kihívást jelentenek és górcső alá kerül az a kérdés is, hogy: mikor érdemes a jól bevált taktikákra, a már kialakított vezetési metódusokra építeni, és mikor garantált a kudarc a régi módszerekkel?
ÚJ MUNKAERŐ
A működő megoldások bevezetéséhez alaposan meg kell ismerni a szervezet első és legfontosabb erőforrását, a szervezetben dolgozó ember igényeit, jellemzőit. Bukásra ítélt az a vezető, aki nem látja be, milyen alapvető különbségek alakultak ki az egyes generációs csoportok között a globális forradalom következményeként. Nincs értékesebb vagy gyengébb korcsoport. Egyszerűen mások – de nagyon. Ezt emeli ki előadásában a BME Menedzsment és Vállalat-gazdaságtan Tanszékének két neves oktatója, Dr. Gyökér Irén, docens és Dr. Finna Henrietta, adjunktus. A BME szakemberei az Y generációról beszélnek majd a rendezvényen: „Az Y generáció tagjai sokat várnak a munkaadóiktól, de saját magukkal szemben is magasak az elvárásaik. Hozzá vannak szokva, hogy túlteljesítsék az elvárásokat és a számukra vonzó feladatokat lelkesen és odaadással végezzék. Ugyanakkor ismerni akarják a sikerhez vezető utat, és elvárják vezetőiktől, hogy azt kijelöljék számukra. Az egyszerű és gyors megoldások mellett szeretik használni a kreativitásukat, olyan helyet keresnek, ahol kihasználhatják innovatív vénájukat. A nyitottságon és magas teherbíráson túl még egy fontos jellemzőt figyelhetünk meg, ez a tanulóképesség. Nyitottak az újra a tanulás terén is, szeretnének szakmailag fejlődni, egyre többet és többet tudni, emellett azonban folyamatos visszajelzést igényelnek, ami sok esetben belső motivációjuk generátora. A fentiek alapján komoly kihívást jelenthet az őket „terelgető” vezetők számára, hogy miként nyújtsanak állandó és kielégítő visszacsatolást számukra.”
ÚJ MOTIVÁCIÓS MEGOLDÁSOK
Igen, az elégedettség (a feladattal, a munkahelyi feltételekkel és az alkalmazott önnön teljesítményével) talán az egyik legfontosabb szervezeti megtartó erő. „Hiába tűnik úgy, hogy túlkínálat van a piacon, a jó munkaerő megtartása elemi érdeke a kiválasztásba is, a képzésbe is súlyos összegeket invesztáló cégeknek.” – számol be tapasztalatairól a tanácsadó-konzultáns Tollas Attila – Az előrelátó vezető folyamatosan keresi a választ az olyan kérdésekre, mint: „Milyen motivációs rendszerrel lehet hatékonyan ösztönözni a vállalat „csillagait”? Mit veszíthet egy cég a született tehetségek elvesztésével? Miért fognak az értékes munkatársak krízishelyzetekben is kitartani az adott vállalat mellett? Mi kell ahhoz, hogy visszautasítsák a tehetségeseket óhatatlanul megtaláló, vonzó ajánlatokat?”
ÚJ PÉLDÁK
Ezekre a kérdésekre a különböző piacok, korcsoportok, szakmák függvényében más és más lesz a helyes válasz, mégis érdemes odafigyelni a „jó gyakorlat” birtokában lévő, élenjáró cégek tapasztalataira. A rendezvényen meghívott előadóként számol be a Prezi fejlesztő mérnöke, Török Dániel a magyar start up-ból multinacionális sikercéggé avanzsált vállalkozás – nemzetközi sikerrel igazolt – HR-gyakorlatáról.
ÚJ FORRÁSOK
„Európának még számos Prezire lenne szüksége, hogy képes legyen utolérni versenytársait, ezért 2014-2020 között az Európai Unióban minden az innovációról fog szólni” – emeli ki Szőcs Árpád, a MAPI értékesítési igazgatója. „Ősztől célzott vissza nem térítendő EU források állnak majd a vállalkozások rendelkezésére, hogy a cégek létrehozhassák, fejleszthessék kreatív erőforrásaikat, megszervezhessék a hatékony innovációs-menedzsment folyamatát, s az így kifejlesztett, Európán kívül is versenyképes termékeiket mielőbb bemutathassák a külpiacokon.”
Mi ott leszünk. Ha van kedvetek tartsatok velünk. A rendezvény díjmentes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékotokat a konzult@mapi.hu e-mail címen tudjátok előre jelezni.
Mi pedig az eseményt követően majd beszámolunk, ha mégsem tudtatok jelen lenni.
JAM